ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

اسامی ۶۸ کشور پیشنهادشده برای لغو روادید اعلام شد

  • کد خبر: ۱۹۴۲۶۵
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
اسامی ۶۸ کشور پیشنهادشده برای لغو روادید اعلام شد
وزارت میراث فرهنگی ۶۸ کشور را در فهرست مقاصد گردشگری قرار داده که آنها را برای لغو روادید پیشنهاد داده است.

به گزارش شهرآرانیوز لغو روادید با کشور‌های خارجی با هدف افزایش گردشگران ورودی و تسهیل سفر به ایران درحالی از سوی وزارت میراث فرهنگی به دولت پیشنهاد شده است که بررسی نام برخی از کشور‌ها نشان می‌دهد این طرح درباره آن‌ها به زودی اجرا نخواهد شد همچنین برخی از این کشور‌ها سیاست اجرای طرح لغو روادید را نه تنها با ایران اجرا نخواهد کرد بلکه با هیچ کشوری اجرا نمی‌کنند.

از طرفی تعدادی از این کشور‌ها نیز در حوزه کشور‌هایی قرار دارند که سفر به آن‌ها برای ایرانی‌ها سخت است یا اینکه گردشگران آن کشورها، ایران را در فهرست سفر‌های خود ندارند. با این حال امید برای لغو روادید با آن‌ها همچنان وجود دارد.

اجرای طرح لغو روادید با کشور‌های دیگر بار‌ها از سوی وزارت میراث فرهنگی با عدد‌های مختلفی بیان شده است یک بار ۵۰ کشور یک بار ۶۰ و یک بار بیش از ۶۰ کشور اعلام شد.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری در روز ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۱ از پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۵۰ کشور خبر داده و گفته بود: این کشور‌ها از جمله بازار‌های نوظهور که ظرفیت جمعیتی و درآمدی مناسبی دارند و برخی کشور‌های همسایه را در برمی‌گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی هشتم مهر امسال هم در زنجان گفت: لغو روادید ۶۸ کشور دیگر پیشنهاد داده شده است تا در وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌ها بررسی شود و قطعاً پس از بررسی فرآیندها، تعداد کشور‌ها در زمینه لغو روادید افزایش می‌یابد.

فهرست نهایی تاکنون نشان می‌دهد که ۶۸ کشور پیشنهاد شده است. اسامی این کشور‌ها عبارتند از:

آرژانتین، آفریقای جنوبی، اندونزی، اردن، اروگوئه، ازبکستان، استونی، اسلواکی، اسلوونی، اکوادور، الجزایر، امارات، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلاروس، بلغارستان، بورکینافاسو، پاراگوئه، پرو، تانزانیا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، تونس، چک، روسیه، رومانی، ژاپن، ساحل عاج، سنگاپور، سنگال، سودان، سیشل، شیلی، صربستان، عربستان، غنا، فنلاند، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کامرون، کرواسی، کره جنوبی، کلمبیا، کومور، کویت، گینه، لهستان، لوکزامبورگ، لیبی، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، موریس، مالی، ماداگاسکار، نیجر، ویتنام، یمن، یونان، و هندوستان

رایزنی‌های وزارت خارجه ایران با کشور‌های دیگر نشان خواهد داد کدام یک از این کشور‌ها حاضر می‌شوند لغو روادید یک طرفه یا دو طرفه را اجرا کنند سیاست برخی از این کشور‌ها نیز مخالف اجرای طرح لغو روادید است، چون برخی از آن‌ها با هیچ کشوری طرح لغو روادید را اجرا نمی‌کنند. چه لغو روادید برای تسهیل در ورود گردشگران به کشورشان باشد چه برای خروج از کشورشان.

به نظر می‌رسد برای بسیاری از این کشور‌ها لغو روادید، تنها به صورت یک طرفه و به منظور ورود گردشگر به ایران قابل اجرا خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->